att sola eller att inte sola

Det är frågan. Eller det har varit det för mig ett tag ialla fall. Nu snackar jag inte sola på playan utan alltså solarium. Har gjort det ett par ggr senaste åren, men ändå aldrig mer än 10 ggr/ år som är den rekomenderade gränsen. Även om jag har gjort det så har jag varje gång legat där å vart nervös. Jag vet ju att det är farligt för kroppen och tänk om något skulle hända bara för att man är så dryg och rädd för att se blek ut. När sambon sa till mig häromdagen att han hade hört på radion att de som solar solarium har 70% större risk att utveckla hudcancer. 70%!! Det här gäller ju säkert dem som solar relativt regelbundet men för mig spelar det ingen roll. Jag tänker inte riskera att det händer mig. Det här visste jag ju redan egentligen, men nu har jag bestämt mig. Från och med nu blir det lite brun utan sol istället.

 


Kommentarer
Postat av: MikaelaUrbom

Ja solar nån gång ibland, men inte för att bli brun brun, bara för att de e skönt och få lite färg i fejjan, men man ska va försiktig.. farliga grejer hehe

2009-11-24 @ 14:01:50
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: simone

Åh, nu bidde man sugen på solarium här ju!

2009-11-24 @ 20:12:36
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Antonia

Äh, kör på din dove säger jag! Och HM:s solpuder är super om man vill se lite het ut också;) ! Annars är det ju inne att vara blekfis nu. Se bara på gynnings nya snövitstil, och för att inte tala om karaktärerna i Twilight! Ok, jag vill egentligen vara brun också..men med mina ljusa pigment måste jag hitta nåt positivt:p, hehe.



Kramar på dig fina T!

2009-11-25 @ 12:29:41
Postat av: alexandra

hihi ja min spellista har artat sig som jag satt med i helgen=)

2009-11-25 @ 14:54:53
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0