vårsol

När jag var liten gick jag som de flesta barn ner till sjön om sommarkvällarna och tog ett kvällsdopp. Det var vid den tiden som solen fortfarande lyste bakom träden. Mamma brukade ta med mig till vattnet och när jag hade badat så brukade jag frysa. Då sa mamma "Upp med ansiktet i solen" och det gjorde jag. Då kunde man känna hur solen värmde hela kroppen från ansiktet och neråt. 
Idag när jag gick hem från skolan så sken solen så underbart och jag tänkte såklart på mamma. Jag tog av mig luvan och blundade med ansiktet i solen, nästan hela vägen hem. Fast jag fick ju öppna ögonen ibland så jag inte trilla omkull! Visst var det fortfarande skitkallt ute, men nu känner man det! Våren är på väg. Som fan:)


Idag fyller Maria 25! Hurra hurra! Kanske är det därför solen skiner extra starkt idag? I helgen blir det skojigt på fredagen hos födelsedagsbarnet och middag på lördag. Jag och Jonas har jobbat på presenten idag. Det blir inte dåligt, för det blir bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0