Morgonrutiner

Ibland här hemma så känns det som ett zoo.Vi är två människor och två katter, men ändå känns det som katterna tar lika mycket eller större plats än vi själva. Imorgon bitti kommer det se likadant ut som det gör varje morgon:
Jonas går upp och fixar iordning sig. Om kissarna är hungriga går de också upp och försöker få honom att ge dem mat. Ofta misslyckas de, men det gör inget för strax efter att pappa Jonas åker går jag upp och går direkt till badrummet. Oftast sitter myzlee och väntar på mig i badkaret. Hon gillar vatten direkt från kranen- det smakar bäst så. Hon dricker och pratar med mig medans jag tvättar mig och sätter på smink. När jag duschar brukar hon sitta bredvid badkaret och vänta med att dricka. När vi är klara där klär jag på mig medans morris sitter på sin ät-bänk och väntar på frukost 1 eller 2. Oftast hinner det bli en del onda blickar å jamanden innan jag hinner lägga upp frukost. Sen äter jag min frukost. Morris sätter sig vid fönstret och tvättar sig belåtet och Myzlee struttar omkring eller tvättar sig hon med. Sen ringer Catia och säger att hon är på väg. Är jag inte snabb på att svara brukar Myzlee göra sitt bästa. Hon förstår nog inte att hon faktiskt förstör mobilen.
Jag sätter på mig ytterkläder å packar väskan snabbt. Morris ignorerar mig (men jag vet att det är kärlek) och Myzlee brukar säga hejdå vid dörren, om hon inte har nåt annat roligt för sig. Det är bra med rutiner i en familj. Det brukar föda trygghet.

Jag och Jonas gillar våra katter väldigt mycket. De har dock alldeles för mycket leksaker... Nu när jag städade försökte jag ställa undan dem lite snyggt, men så att de ändå skulle vara tillgängliga på ett trevligt sätt. Men i en etta så är 5 större kattprylar för många, och jag skulle gärna plocka bort några av dem (de fulaste iaf)  MEN alla används faktiskt. Så alla får vara kvar. t.o.m det fula katthuset i kartong, med tillhörande kartongsäng på taket. 

      


Kommentarer
Postat av: alexandra

hehehehe=) gulligt inlägg

2009-03-05 @ 20:28:27
Postat av: antonia

Aaw, så himla klockren alltid Terese:)! haha, och jag tyckte inte katthuset var fult..bara lite charmigt på nåt eget vis!

2009-03-07 @ 12:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0