onödigt vetande om min lördag

Vad kan man säga om den här helgen? Jo, gmycket bilande. Igår skulle jag och Jonas till allum för att köpa en kräm och vågtången till mig och då kläckde Jonas nyheten om att han vill ha en ny mobil IGEN. Han har ärligt talat haft tre mobiler nu på ett år och det är inga billiga skitmobiler heller. Men jaja, jag hittade inte min vågtång på allum så vi åkte till netonnet för att kolla där. På netonnet hittar vi den mobilen han vill ha (närmare 7000 i ursprungspris) för 5200. Då tänkte vi att vi slår till, men kom på att varken han eller jag har så mycket pengar på våra kort-konton eftersom vi brukar föra över såna pengar till kapitalkonton. Vi lägger undan mobilen och åker heela vägen hem, fixar över pengarna, kollar vart man kan hitta min vågtång (slut överallt) och åker sedan heela vägen tillbaka till netonnet och köper den jäkla mobilen. 
Vi såg att min locktång slulle finnas på expert på backaplan, men när vi kom dit var det redan stängt. Jag blev lite besviken för hela dagen hade jag längtat efter den. Men så låg ju coop bredvid så jag tänkte att ibland finns ju såna prylar där och det gjorde det! Vågtången blev äntligen min!

Kan tilläggas att Jonas "gamla mobil" som inte är särskilt gammal blev min. Min gamla har ju börjat rasa ihop, men jag älskar den mobilen men nu blev jag tvungen att släppa den. Den jag fick nu är rätt klumpig tycker jag och inte så snygg i menyn heller, MEN den har en bra kamera och man kan ha rätt mkt musik. Jag ska bara lära mig älska den nu.

Lördagkväll bestod av god middag, mobilpyssel och film. 


Min förra mobil var så söt och den blinkade så fint när folk ringde... Men jag tror att jag ska kunna gilla den här också. Gött att alltid ha kameran nära tillhands. Plus att den faktiskt är hel, till skillnad från min gamla.

Hehe jag vet att Jonas inte bli glad när jag berättat om hans köp. Han skäms. Men jag tycker att han får skämmas lite då. Vi har skrivit kontrakt på att han inte får köpa nån ny på minst 18 månader. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0