Jonasdagen

Idag vaknade jag upp vid tolv, brevid min trogna vän Myzlee. Mysigt. Jonas har massa landslagstester idag. Det har han haft hela helgen.

Igår var jag ute med Catia och Elvira. Vi hade skoj. Groggade och gjorde oss i ordning här innan vi drog till excet för att dansa. Jag kommer förmodligen inte att gå dit igen. Rätt kass musik. Jag tyckte att det kändes som att man var på golden eller gamleport, fast med snäppet äldre människor och lite större lokal. Men hur som helst så hade vi skoj ändå! En av tjejerna satte sig dock på min tumme så att nageln vek sig åt fel håll. Aj aj, hela nagelområdet blev alldeles blått. Så idag när jag vaknade så dunkade det som fan i hela tummen. Löjligt vad en sån liten sak kan göra ont. Jag bestämde mig ialla fall för att ta en nål och punktera och nu känns det mycket bättre. Det dunkar inte alls på samma sätt. Bra va?

Nu ringde svärmor och frågade vad jag ville ha på tårtan. Vi ska tydligen på middag hemma i floda. Det hade Jonas nog råkat glömma att säga till mig. Jag som skulle på bio med Elvira. Men men. Det får kanske bli bio en annan gång. Idag är det faktiskt Jonas namnsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0