geting geting på väggen där

Sommaren är underbar. fast den hade vart bättre, om det inte vore för alla hemska getingar. Jag är löjligt rädd för dem. Borde inte vara det, men jag är det! Jag har aldrig blivit stucken och tänker fortsätta så. Vissa påstår att det skulle vara bättre om jag blev stucken och inse att det inte är så hemskt. äh, vem fan vill bli stucken av en geting?

Hur som helst läste jag expressen och klickade då fram några tips om man vill slippa att bli stucken:


Ha vita och täta kläder på dig utomhus.
Håll sovrumsfönstret stängt under dagen.
Var försiktig när du lagar mat och äter utomhus. Täck över maten innan den ska ätas och titta på gaffeln innan du stoppar den i munnen.
Drick aldrig direkt ur en mörk flaska eller burk som stått ute.
Gå inte barfota utomhus.
Var försiktig vid platser där getingar gärna bygger bon, som exempelvis stengärden, täta häckar, murar, uthus, ihåliga träd och fågelholkar.
Många getingar dras till söta dofter, så ta det försiktigt med hårsprej och söt parfym.
Vifta inte med armarna om en geting intresserar sig för dig. Spring därifrån istället, eller låt den sätta sig på dig och flyga i väg igen i lugn och ro.

Källa: Getingar.com, Vårdguiden.se


Kan väl inte påstå att det var några nyheter direkt? Jag hade snarare hoppats på någon mirakelspray. Jag ska klicka mig in på Getingar.com å se om det finns mer, ordentliga tips.


Kommentarer
Postat av: alexandra

nej fy, det gör ju skit ont att bli stucken av en geting=( det önskar jag inte ens min värsta fiende...kanske gör mer ont på vissa än andra?

2009-06-03 @ 21:32:50
Postat av: alexandra

ja det e klart du ska följa med...synd att du passade din mammas hundar i helgen som var. Pratade ju på för ett tag sen om att ses helgen som var, men att du inte kunde...men nästa gång får du följa med om det klaffar för er båda, annars får du komma själv=)

2009-06-04 @ 16:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0