onsdag på tyska

Idag fick jag en skitstart på dagen när jag försov mig lite plus att Catia t.o.m var tidig! Dålig kombo. Brukar annars vara tvärtom att jag är tidig och Catia aningen sen. Men men, vi gasade på och kom faktiskt tidigt till skolan. Jag har rätt mycket att läsa egentligen, men har redan läst sådär "aktivt" redan innan middagen så känns inte som jag orkar. Den kursen jag läser just nu är förmodligen en av de viktigaste kurserna eftersom den handlar om läs- och skrivinlärning. Så just därför borde jag sätta mig och läsa lite till. Okey.

Imorgon är det torsdag och brorsan fyller år=) Då blir det tårta. Det gillar jag. Med extra grädde. Sen blir det fredag och Jonas lämnar mig och åker till Belgien för att tävla. Hoppas han inte skadar sig. Hoppas han vinner. Brukar såklart sakna honom, men ibland är det skönt med en helg för sig själv. Jag kommer dock inte hinna vara så överdrivet mycket för mig själv för jag har en del att hinna med. Tror att det blir en mycket bra helg, trots att Jonas åker. Jag får lägenheten för mig själv=) Hmm... vad ska man passa på att göra hemma när killen är bortrest? Kanske bara gotta sig i att jag kan göra vad som helst utan att någon ser! Lite plugg ska jag nog också hinna med i helgen.

Fast än så länge är det bara onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0