som ett russin

Vårterminens första föreläsning. Rätt.. förvirrande. Fem minuter innan jag skulle iväg imorse smällde det till i huvudet och jag kom på att det skulle komma människor hit och fixa lite med lägenheten. Fick lite ont i magen för här hemma ser nämligen ut som fan. I köket å hallen i alla fall. Jag hann inte städa alls. Jag slängde undan det som kunde tänkas vara ivägen för dem så sen stack jag, lycklig över att slippa vara hemma när de kommer. Nu när jag kom hem ser jag ju dock att de behövde använda vår diskho till nåt och då fick de flytta undan vår smutsiga disk. Haha jag skäms lite nu. Men inte tillräckligt för att ta tag i det. Äh ska de klampa in i min lägenhet får de väl ta den som den är! Right?

Nu kommer Jonas strax hem och då ska vi äta vad vi kallar "kyckling med gegga å de".  Det är en god blandning av kyckling, grönsaker, äggnudlar och såklart gegga. Mm det vattnas i munnen.

Dagens aha-upplevelse på förelänsingen hade förresten inte med innehållet att göra. Däremot insåg jag vilken bra idé det är att ha med sig just russin till skolan. Perfekt för såna som mig som har svårt att koncentrera sig efter fem minuter. Man har något att pilla med, man håller borta sötsuget (eller ja, man underhåller det i alla fall) och det är ju ändå nyttigt. Så, där har ni det. Russin.


Kommentarer
Postat av: alexandra

ja russinpaket brukar följa med mig till skolan med=)

2009-01-20 @ 21:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0