Misfits

Har precis städat igenom lägenheten. Känns skönt å bli av med alla dammtussar, för de samlas ju ganska fort när man har katter! Nu ska bara golven torka så blir det middag också. Har faktiskt fått handlat mat för hela veckan också. Har tränat också. Shit jag radar upp massa duktiga saker här nu. Har ju vart en ganska bra söndag då.

En annan duktig sa är att skriva mina skolarbeten. Det har jag inte gjort... Skolan börjar på torsdag så jag har ett par dagar på mig. Jag ska skriva en studie från min VFU, ska göra en stiltransponering på en bok, leta upp tre artiklar som kommer från skolan och skriva om dem och även börja på min examinationsuppgift. Ska väl inte vara några problem haha.

Stiltransponeringen ska jag göra på boken Gummi-Tarzan. Jag vet inte om ni har läst den. Jag hade inte det förräns förra kursen. Jag tycker verkligen inte om den. Faktum är att jag hatar den. Mår änna dåligt varje gång jag läser den. Man använder humor när man tar upp ett så känsligt ämne som mobbing. Barnen skrattar när de läser om hur de mobbar huvudpersonen Ivan. Och de gillar när han äntligen ger igen, men oftast har de glömt hur den faktiskt slutar. Nej, jag tycker boken känns rå. Aja, man kan ju inte gilla alla böcker.

Förresten så tycker jag alla ska ta å lyssna på Misfits. Ett band som jag nästan glömt bort, men som jag faktiskt lyssnade på en hel del för ett par år sedan. American Psycho är favoritplattan.
Lyssna
Njut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0