Livet

Idag var det en lång dag i skolan med mycket att lära(?). I klassrummet diskuterades det vilt om olika grammatiska medvetenheter när en ur gruppen säger : "Men bara så ni vet så kommer detta inte på tentan så ta det lugnt" varav läraren kontrar: "Men livet består väl av mer än en tenta??".  Så sant så. Livet består av mycket mer än tenta. Det består även av sjukdom. Jonas blev visst supersjuk idag. Ligger å pustar å stönar. Han såg ut som han skulle spy när han åt min goda mat. Men jag är säker på att han tyckte den var god ändå, alla två tuggor han tog.

Livet består också av film med godis. Ikväll ska jag frossa i choklad och hyra film. Jonas får snegla från sängen.
Livet består av smärta. Ikväll ska jag vaxa mig själv. Får la se om jag överlever.

Livet består även mycket av kärlek. Och just den här lägenheten är fylld av det. Av ren kärlek ska jag massera svettiga Jonas.

För de flesta av oss består livet av så mycket mer än en tenta. Jag tycker att mitt liv är som en godispåse. Där finns lite av varje och vissa bitar plockar man på sig extra många av för man får inte nog av dem. Det finns bitar som e jobbiga att tugga, men som är väldigt goda. Det finns sånt där utfyllnadsgodis som man bara sväljer utan att ens tänka på det. Det kommer ofta med en eller två missbildade godisar. Det finns såna med papper som man sliter av och som sedan dyker upp lite här å där. Sedan finns det såna bitar man lägger i påsen för att kanske någon annan ville ha dem och ibland är de bitarna ivägen när man letar efter de där extra goda bitarna. Oftast äter jag mer än jag borde.
Men sånt är väl livet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så målande vackert beskrivet!! jag blev lite rörd där måste jag erkänna. Himlans insiktsfullt. Men du har ju också en stor portion ödmjukhet i din godispåse som gör att ditt livs gottigheter smittas av på andra - en mkt fin egenskap <3, och så är du en väldigt härlig vän också! Since 1994 eller nåt sånt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0