min dag

Kom hem från skolan nu. Idag har jag fått hålla i stor del av undervisningen, vilket är väldigt roligt, men ganska uttröttande. Jag tycker att jag är ganska bra på att förklara och hjälpa eleverna, men det jag är rätt kass på är nog att få ordning på dem när de t.ex kommer in från rasten och är gapiga. Mm... så är det. Jag gillar inteJust nu håller jag på att värma rester från gårdagens middag. Jonas jobbar kväll denna veckan så det är baa jag hemma hela eftermiddagarna. Idag har jag inget planerat alls. Det är skönt. 


 Riing
Trötta Terese: Ah de e Terese
Irriterande telefonförsjäljare med jobbig dialekt: Ja hej jag ringer från bla bla och vi är nya på marknaden inom kundbla bla.
TT: Mm...
ITMJD: Så jag skulle behöva din strumpstorlek
TT: Men jag vill inte ha nya strumpor.
        konstig tystnad
ITMJD: Nähä, men egentligen sökte jag Jonas.
TT: Jonas är inte hemma men han har tillräckligt med strumpor. 
ITMJD: Men då återkommer jag nån annan gång när Jonas är hemma.


Vad är grejen? Antingen ringer de å vill tvinga på en nåt nytt abonemang eller så vill de erbjuda en strumpor eller kalsonger... Nåt roligare borde de väl kunna hitta på som typ... hockeykort eller kaffefilter.

Min eftermiddag består av mat, ev baka nåt med choklad, ligga i sängen framför tv:n eller sitta i soffan framför tv:n. Jag ska bara ta de så lugnt som jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0