Tortyr

Idag är jag ledig. Riktigt skönt!

Igår sa mamma att vår älskade Shira inte hade mått så bra under natten. Det var jobbigt att höra. Hon e ju rätt gammal och vi är inte så säkra på att hon kommer att klara sommaren. Men hon har överraskat tidigare och jag håller såklart hoppet uppe om att hon ska bli bättre!
Hur som helst så skulle vi se en upplyftande film igår på bio tänkte vi. För att få ett gott skratt och höja humöret ett snäpp. Vi såg Marley och jag. Ärligt talat så har jag inte sett en jobbigare film. Ni kan ju sluta läsa om ni inte vill veta alls vad den handlar om. Jag kan säga att det är inte en upplyftande film. Första 20 min var roliga. Resten av första timman var okey- inte mer. Men den sista timman! Fan vad sur jag blev. Filmen handlade inte om en roligt hund som gjorde galna saker. Den handlade om en familj som fick kämpa med vardagen och man fick se när hunden tynade bort och tillslut dog!
Känner mig lurad. Skulle aldrig se en film som den om jag hade vetat. Trodde ju att det skulle vara en komedi.
Den var liksom jobbigt sorglig. Sådär så det gjorde ont. Ren tortyr. Kan babbla på i evigheter om hur besviken jag blev.
Många tårar blev det iaf. Tror inte ens den coolaste killen skulle sitta där å inte snyfta.

Men ärligt talat? Hur tänker man när man gör en rolig trailer till en film som i princip bara e rolig första 20 min och sedan enbart tragisk. Å hur tänker man när man gör en sån film? Hehe nej, jag rekomenderar inte för snyftare som mig själv.

Kommentarer
Postat av: klara

Fin blogg du har! :)

2009-04-17 @ 20:55:55
URL: http://klarabjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0