dålig start på dagen

Jag har nog inte nämnt att galna grannen har flyttat ut... I samma veva börjar de totalrenovera hans lägenhet. De är inne på tredje veckan nu. Hur lång tid kan de ta att renovera en etta egentligen? Jo, det tar lite tid eftersom de sliter ut ungefär hela lägenheten, golv, väggar, luckor, badkar å toa å allt som kan finnas där uppe. Det blir inte mkt till sovmorgon här kan jag lova.

Imorse lät det värre än det någonsin gjort där uppe. Ärligt talat, jag trodde att taket skulle rasa in. Och det gjorde det  också. Pang! sa de i badrummet. Trodde det var katten, men så ringde byggaren på här å sa att han råkade komma igenom taket- "det är ju sånt som händer". Jaja... jag överdrev lite. Det var ju inte hela taket som rasade in, det blev bara ett hål. Det blir säkert skitsnyggt när de lagat det...



By the way: Jag och Jonas har fått erbjudande på att kolla in två lediga lägenheter. Tänk om vi får en ny lägenhet! De ligger båda på andra våningen så då blir det jag som får störa grannarna istället. Vi kollade på den ena i fredags och ska kolla den andra idag. Den första har ingen sol på balkongen efter 13, så jag hoppas mest på den andra.

Kommentarer
Postat av: malin

Ush vad sånt är jobbigt!

2009-04-20 @ 13:38:53
URL: http://malinlindblom.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas ni får den där bra lägenheten!!

2009-04-22 @ 16:21:29
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0