Ibland fastnar man

Ja, nu sitter jag här framför datorn. Jag har städat hela lägenheten och nu måste jag komma igång med min ena examinationsuppgift. Klurigt. Jag har absolut ingen aning vad jag ska skriva. Uppgiften handlar om att knyta ihop min VFU-erfarenhet med litteratur och kursplaner. Jag ska sammanfatta den bild av svenskaämnet och lärandemiljön som jag fått från min VFU. Måste komma fram till tre didaktiska frågor som kan diskuteras. Att knyta till styrdokument är inte så svårt. Klurigare däremot att knyta till vår litteratur eftersom jag knappt hunnit sätta mig in i den. Dumt... den ska vara inne på måndag så jag får väl komma på nåt system som funkar för mig. Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt och när man sitter här med papper och böcker och anteckningar överallt så känna det så jäkla svårt, fastän att det egentligen inte borde vara det.
Nej, nu ska jag sätta mig med mitt block och styra upp det här! Eller borde jag börja med maten...

Kommentarer
Postat av: alexandra

det verkar som du och jag kommer att ha lite att stå i=P Det är bara fram med böckerna igen och skumma igenom, markera ut sen köra=) Hoppas det går bra för dig. puss!

2008-09-17 @ 15:59:54
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0