kors i taket

Igår var jag så nöjd att jag kom ifrån skolan ganska tidigt, för jag skulle spendera tid i lerums bibliotek för att hitta en riktigt bra bok till mitt boksamtal. Skit också, tänkte jag, bussen gick ju bara en gång i timmen vid en tiden, så jag fick sitta ute så fint och vänta. Kommer blöt till lerums bibliotek... ser lite tomt ut därinne... Ja visst, där sitter en fin lapp som säger att ALLA bibliotek i lerums kommun är stängda ett par dagar för uppdatering. Bla bla bla. Skitdag! Sån förbittring jag kände. Jag kan tänka mig att det är sånna känslor de lite galna tanter (ni vet dem som pratar för sig själva) har bubblande i sig. Haha, man vill bara förbanna alla som sätter käppar i hjulet för en, men egentligen är det ju bara otur. Fick tag i ett par sagoböcker i all hast senare på kvällen. Gillade dem inte alls... har ni tänkt på att de flesta sagor är ganska råa? Mycket död och blod å sånt, om det inte bara handlar om en prins som får prinsessan. Urk. Jag pratade med min handlerade så jag har samtal imorgon istället. Fick ta en bok från skolan. Inte som jag hade tänkt, men det funkar.

Hehe ja, igår var jag bitter, men idag är jag bara trött. Kom hem rätt tidigt idag med ändå och somnade på soffan, sov i närmare tre timmar. Här sitter nu någon som inte kommer somna inatt. Men det spelar ingen roll, för imorgon är det fredag, då kan man vara trött för sen är det helg. Så jäkla skönt.

Förlåt för det sorgligt tråkiga inlägget, ni kanske inte ens fattar vad jag babblar om för jag ser ju nu att det jag skrivit är rätt grötigt. Plugga nu. Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0