Alla barn är lika mycket värda

Japp, idag hade jag mitt boksamtal och det gick strålande. Känner mig så nöjd. Boken jag valde (Den lille hitteräven)passade bra in på veckans tema; nämligen barn från andra länder och allas lika värde. Skönt att det är gjort.
På måndag ska jag hålla i gympan (inte gilla) så i helgen får jag fundera. Någon som har förslag??

Om en stund kommer det över lite människor hit så ska vi se på film eller spela spel å sånt. Lugnt och skönt och mysigt. Får väl plocka undan lite innan dess då...
Glöm nu inte att NJUTA av helgen!
Puss på mun

Kommentarer
Postat av: alexandra

smart bokval gumman! Barnen ska lära sig att alla barn har lika värde oavsett ursprung. När vi var små fanns det inget om det, men i dagens samhälle är det ju ännu viktigare kan jag känna då det är för mkt fördomar och hat mot dem sin inte är "sins egna"...smart val med andra ord! Hoppas kvällen blev kul för dig, saknar dig hjärtat<3 Syns ju snart=D ska bli kul att du kommer till mig ler puss!

2008-10-18 @ 13:18:22
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0