Vad räknas?


Honesty what will become of me?
Don´t like reality
It´s way too clear to me
But really life is dandy
We are what we don´t see
Missed everything daydreaming

Nelly Furtado


Inte bara en skön låt, utan även bra text. Passar in på mig just nu. Eller ja, för det mesta faktiskt. Senaste dagarna har mina tankar fokuserats på framtiden. Den stressar mig. Jag brukar tänka att framtiden är sen. Men den är ju just nu också. Det slog mig här om natten. Snart 22 år (!!!) och totalt vilsen. Jag fick lite panik, för att mitt liv är nu, men på nåt sätt har jag inte sett det så. Eftersom jag inte är säker på vad jag vill eller ens vem jag är så känns det som jag inte riktigt lever i verkligheten. Haha finns det någon som är lika förvirrad som jag? Fast på nåt positivt sätt så tror jag att denna förvirring som råder i mitt huvud gör mig till den jag är och kanske kommer utgöra något gott i framtiden.

Så som jag känner det ibland kan det vara väldigt svårt att veta vem man är "på riktigt" . Vissa verkar så säkra på det. Och vissa verkar t.o.m vara säkra på vem jag är utan att jag ens själv vet. Jag undrar hur jag uppfattas hos andra. Jag undrar om folk någonsin kan få "rätt" uppfattning om en om man inte själv har en uppfattning.

Ja, ett litet smakprov på vad som rör sig i mitt huvud just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0