pengar eller utbildning

Igår var första dagen ute i friheten igen. Det var skönt. Mindre skönt är väl att min hals har revolterat och kan knappt svälja. Ja, otur skulle vissa kalla det. Nu står jag inför ett beslut. Om jag går till skolan idag och imorgon kommer jag att bli värre eftersom det är grupparbeten och reovisningar. Då kommer jag inte kunna jobba dagarna innan jul och förlorar massa pengar som jag behöver. Dock är det obligatorisk närvaro i skolan, men det går ju att kompletera med uppgifter när man är sjuk. Frågan är om halsen ens hinner bli frisk på två dagar...
Känns ju dumt att sätta jobb framför skolan när man tar lån för att kunna gå i skola, men å andra sidan så känns det inte som min chef kommer bry sig om att ha kvar mig om jag aldrig kan jobba. Har tackat nej nästan alla gånger han ringt denna termin. Och jobba, det måste jag. Specielt när vi väl skaffat ny lägenhet sen. Då vill jag ha undanstoppade pengar till soffa å sånt.

Mm... kanske är bäst att stanna inne och vara tyst tills jag är helt frisk helt enkelt, oavsett skola eller jobb. Idag ska vi förresten kolla på lägenheten. Det kommer att göra ont. Vi står trea i kö så vi lär ju inte få den, men vi måste gå och kolla ändå. Såna är reglerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0