Just live your life

Åh nu satt jag och kollade igenom våra bilder från Turkiet. Vad man saknar den värmen. Men jag har tänkt en hel del på det nu under hösten, att jag måste sluta resonera som jag gjort tidigare. Jag har alltid sett sommaren som den enda årstid som man egentligen lever. Och då kan ni ju tänka er hur besviken man har blivit när halva sommaren regnat bort! I år har jag bestämt mig för att njuta av alla årstider! Det måste man ju när man bor i ett land som Sverige! Tänka gå som jag gjort och bara vänta på sommaren fr.o.m  slutet av september haha. Det funkar ju inte. Då slänger man ju bort hela livet. För trots att kylan är hemsk, man blir våt och så kall att man blir blå under naglarna så finns det bra saker med höst och vinter också.

Jag älskar listor. Här har jag gjort en lista på fördelar med sommaren och fördelar med resten av året.  Säg till om jag missat nåt bra! Borde finnas massor jag missat. Hoppas jag...

Sommaren

  • Det är varmt och man slipper frysa.
  • Det är skönt att ligga på stranden och man blir brun.
  • Man får mer tid med sina nära och kära
  • Grillkvällar
  • Det finns mer att göra eftersom man kan vara utomhus
  • Man kan ha snygga kläder som inte göms under en tjock jacka
  • Man har även snyggare skor!
  • Dagarna känns längre.
  • Midsommar.


Resten av året

  • Det är fint med mysiga kläder som jeans och kofta.
  • Man kan ha fula kläder som göms under en tjock jacka.
  • Har man dålig dag med håret kan man sätta på en söt mössa.
  • Sminker smälter inte i solen.
  • Det är mysigare med hemmakvällar eftersom det är mörkt!
  • Man kan skylla på vädret när man inte orkar ta sig till gymmet. Ingen förväntar sig väl att du ska gå ut i ovädret?
  • Det är snyggt med stövlar
  • Dammet i lägenheten syns inte lika bra eftersom solen inte lyser på det.
  • Julafton.




Kommentarer
Postat av: Antonia

Diggar din inställning och tycker du fick med det mesta. Hm, möjligtvis skulle du skrivit under sommaren " Tid att uuuumgååås", för då är egot jag hemma ju:p oftast. Haha, miss you babe. Säger det alltid, men nu känns det extra mycket:S jag har massa julstämning men saknar mina nära och kära att dela den med! Puss hjärtat

Postat av: antonia again!

Oj, såg nu att du visst skrivit det, haha, ja då var väl listan komplett då antar jag:). Kul system att göra listor också! Minns våra snygge-killar-listor i 6an eller vad det nu var..haha

2008-12-06 @ 10:27:27
Postat av: alexandra

ja, den kanske får vara kvar ett tag till eller så...men när vi flyttar så kommer vi nog ändå att måla vitt för det är bättre vid försäljning. Jag känner för att ha en ljus hall, får se vad som händer efter nyår=) skulle gärna satt igång med en gång, men lite dumt nu innan jul tycker jag. Kram

2008-12-07 @ 20:50:50
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0