Gott för trötta dagar

När jag är sjuk brukar jag tappa matlusten rätt kraftigt. För att få i sig en liten svalkande kick av vitaminer brukar gör jag en smoothie. Så underbart gott och litte mättande i varje fall. Man kan göra den av vad som helst nästan men detta är hur jag brukar göra. Det blir ungefär två stora glas.

En banan
frysta bär, kanske 2-3 dl
Fil eller yoghurt, smaksatt eller naturell
lite tropicana apelsinjuice

Jag slänger ner det i mixern å mixar en stund. Har man ingen mixer funkar det nog lika bra med elvisp! Kiwi å mango är också gott att ha i. Päron och apelsin var dock ingen favorit.

Till fest eller tjejkvällen kan man slänga ner lite vodka (eller vitt vin om man vill ha mildare). Blir såklart lite rinnigare då! Brukar bli väldigt gott!


Kommentarer
Postat av: Antonia

mmm, du vet att jag gillar dina smoothies! Fast har nog bara testat sista varianten, party-smoothien;). Va kul med lägenheten!! Håller alla tummar och tår!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0