last night

mm äntligen hemma.
Igår kväll kände jag mig rätt trött och gick och la mig redan vid tio för att somna in framför tv:n. Fast ni vet, när man vet om att man behöver sömnen, att man måste sova liksom, så går det bara inte. Hur trött man än är! Fast vid tolv-ett började mina ögon somna. Då hoppar Myzlee in genom fönstret som jag lämnat öppet för henne. Hon gapar högt och jag går upp för att stänga fönstret. Vad ser jag då? Jo en mus som Myzlee sitter nafsar på.  Jag behöll dock lugnet, var för trött för att reagera större. Musen verkade död så jag la den i en plastpåse i hallen och tänkte länga den morgonen därpå.

Det tar ett bra tag innan jag somnar igen. Men halv fem börjar Myzlee gapa igen och jag hör hur hon är på plastpåsen. FAAN, då måste jag gå upp å slänga den ändå. I hallen ser jag Myzlee med huvudet i den söndersletna påsen. Men vart är musen!? 

Så, antingen har jag en mus liggandes här hemma någonstans, fömodligen död, eller så har Myzlee ätit upp den. Fast borde jag inte se nån blodfläck om hon åt upp musen?

Letar ett tag, men ger upp. Lägger mig i sängen. Somnar inte. Klockan 6 ringer väckarklockan. Perfekt sömn inför en tolv timmar lång arbetsdag. Tack, din idiotkatt.
 

Tänk att den här sötnosen kan ha så mycket djävulskap i sig





Nu ska jag totalslappa hela kvällen!
Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Antonia

Hahaha, åh den sötnosen menade säkert inget illa;), ville väl bara tillfredställa sina behov;D! fast musjakt så sent på natten borde va olagligt..även för Myzlee.



Skönt å va lite hemma från jobb nu va? slutade själv för 10 minuter sen typ. Ska nog gå en kvällspromenad nu. Puss gumman, hoppas du får bättre sömn i natt!

2009-07-25 @ 21:44:35
Postat av: Leia

Hehe, så söt!



Alltid skönt att somna framför tv:n =)

2009-07-26 @ 16:49:03
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: michelle bogar

awh vilken söt misse.

2009-07-27 @ 00:12:36
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Petra

vilken söt katt! :)

2009-07-30 @ 17:12:32
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0