Want you back



Det finns en chokladtårta som jag alltid älskat, iaf sedan tidiga tonåren. Den här tårtan fick jag ibland, inte så ofta som jag hade velat. Jag visste inte hur jag skulle få tag på den själv. Jag kunde ju inget recept! Men när jag blev lite äldre ändå, då hittade jag vart man kunde få tag på den. Jag köpte och jag åt. Sedan köpte jag allt oftare, den blev liksom en del av min vardag.
En dag när jag åt märkte jag en sak; den smakade inte som den gjorde förr. Glassyren var liksom borttagen och den hade ändrat smak lite. De hade ändra i receptet! Den var fortfarande väldigt god, men den smakade inte som förr. Jag kan fortfarande äta och njuta av den, men det är ändå inte samma sak. Det är inte samma känsla som förr.  Hoppas jag får tillbaka orginalet!


Pst Nån som har recept på en riktigt god chokladtårta?


Kommentarer
Postat av: antonia

vad fin gumman! Åh, visst är det hemskt när saker man gillar försvinner? Själv saknar jag banan med choklad;p, var ju tvungen att slänga bananen på scoutlägret för att följa grupptrycket;) remember? haha Kramis!

Postat av: Jossan

HejHej!

Jag har faktiskt ett riktigt smarrigt recept på en chokladtårta, men då får man gilla den mastigare sorten och grädde, minns inte hur du gillar grädde?? Vi kan ju ta det nästa gång vi ses, du kanske trillar förbi hemma hos din bror snart igen?

Ha det toppen!

Kram

2008-10-02 @ 16:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0